Podstawy, czyli pętla for

Podstawy, czyli pętla for

Programowanie Brak komentarzy do Podstawy, czyli pętla for

Nie da się ukryć, że pętle bardzo ułatwiają programowanie i przyspieszają czas pisania programu. Na sam początku postaram się omówić jedną z podstawowych, czyli pętle for.

Pętla for, działa do puki warunek jest spełniony. Przytoczę od razu przykładowy kod, bedzie łatwiej zrozumieć zasade jej działania.

Można powiedzieć, że ta pętla składa się z trzech segmentów:

pierwszy – „a=0”

drugi – „a<10”

trzeci – „a++”

Na pierwzy rzut oka, moze wydawac sie to skomplilowane, ale to tylko pozory c: Juz wyjasniam jak ona działa, to tak:

for – nazwa petli

a – nazwa zmiennej. Mozna ją dowolnie nazwac, przy równoczesnym zachowaniu prawidłowości nazewnictwa zmiennych.

pierwszy segment – ustawiamy wartość początkową.

drugi segment –  ustawiamy ile razy ma się pętla „wykonać”

trzeci segment – nazywamy to interkrementacja, czyli zwiększanie o jeden. Można to zapisać w postaci działania, 0(wartość początkowa + wykonanie pętli(jeden raz)=10-1(wykonana pętla) i w tym przypadku takie działanie powinno zostać wykonane  10 razy, ponieważ ustawiliśmy, że pętla ma się wykonać 10 razy(„a<10”)

Pętla for powtarza kod który jest zawarty pomiędzy nawiasami klamrowymi, dopóki zastosowany warunek jest spełniony. W powyższym kodzie wykorzystano nową zmienną całkowitoliczbową (nazwaną a), której początkowa wartość wynosi 2. Za każdym razem, gdy kod pętli jest wykonywany, operacja a++ zwiększa wartość zmiennej a o 1. Kod umieszczony w pętli jest powtarzany tak długo, aż zmienna a ma wartość mniejszą niż 7 (a<7). W momencie, w którym zmienna a osiąga wartość większą lub równą 7, system Arduino przystępuje do wykonywania ewentualnego kodu zdefiniowanego po pętli for.

Jeśli masz jakieś pytanie to zadaj je w komentarzu, z chęcią pomożemy c:

Author

Leave a comment

Search

Back to Top